بازگشت لاکپشت دریایی مجروح در معرض خطر انقراض به اقیانوس آرام

در شانزدهم می سال ۲۰۲۴، در سیل بیچ کالیفرنیا، یک لاکپشت دریایی در معرض خطر انقراض که به کمک دامپزشکان نجات یافته بود ، پس از چندین ماه مراقبت متوالی و درمان در اکواریوم اقیانوس آرام به اقیانوس بازگردانده شد.

دامپزشک آکواریوم اقیانوس آرام ، دکتر آدامز درباره این موضوع گفت :« تماشا کردن اینکه لاکپشت از ساحل به سمت اقیانوس حرکت میکند و شناکنان دور میشود لحظه ای باورنکردنی بود و ما واقعا سپاسگزاریم که فرصتی برای کمک به بهبودی او و بازگرداندنش به طبیعت داشته ایم.»

در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳ در نزدیکی آویلا بیچ این لاکپشت توسط مرکز پستانداران دریایی در عملیات سن لوئیس اوبیسپو که در مورو بی کالیفرنیا نجات یافته بود. مرکز پستانداران دریایی در مورو بی ، به دلیل تخصص داشتن آکواریوم اقیانوس آرام در درمان و رهاسازی لاک پشت های دریایی سرگردان و مجروح ، این لاکپشت را با مجوز اداره شیلات ملی اقیانوس شناسی و جوی (NOAA) برای برخورداری از معاینه پزشکی ، جراحی و مراقب به این آکواریوم فرستاد.

بازگشت لاکپشت دریایی در معرض خطر انقراض مجروح به اقیانوس آرام

زمانی که در ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳ لاکپشت دریایی به آکواریوم رسید باله شکسته داشت و به مراقبت پزشکی و توانبخشی نیازمند بود. کارکنان روی باله جلوی آسیب دیده اش جراحی انجام دادند و در دوران بهبودی از او مراقبت کردند. این لاکپشت هنوز نابالغ بوده و به طور تخمینی ۳ تا ۵ سال سن دارد. دلیل انتخاب محل رهاسازی دمای گرم آب آن و همچنین به دلیل زیستگاه مهاجرتی رایج برای این گونه لاک پشت دریایی گفته شده است. داوطلبان آکواریوم اقیانوس آرام ، از طریق برنامه علمی اجتماعی ماهیانه به شمارش لاک پشت های سبز دیده شده در رودخانه سن گابریل مشغول میشوند.

جالب است بدانید آکواریوم اقیانوس آرام از سال ۲۰۰۰ در زمینه توانبخشی و رهاسازی لاکپشت های دریایی فعالیت دارد. آنها برخی از لاکپشت‌ها را به ردیاب های ماهواره ای مجهز کرده اند تا دانشمندان بتوانند درمورد الگوهای مهاجرتی آنها و زیستگاه هایشان اطلاعات و داده هایی جمع آوری کنند. لاک پشتی که در ۱۶ می رهاسازی شد توسط Upwell Turtles به یک تراشه ماکروچیپ و یک تگ ماهواره ای کوچک مجهز شده است. طبق گفته اداره ماهی و حیات وحش ایالات متحده، جمعیت تولید مثل لاکپشت های دریایی سبز در فلوریدا و در سواحل اقیانوس آرام مکزیک در معرض خطر انقراض هستند و سایرین هم در لیست گونه های در معرض انقراض قرار گرفته اند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *