لاکپشت آلدابرا | شناخت

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
لاکپشت آلدابرا
۳ تیر, ۱۴۰۳
۱۲:۴۹ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1944
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

لاکپشت آلدابرا

 

یکی از بزرگترین لاک پشت های خشکی جهان، لاک پشت های آلدابرا می تواند به وزن ۵۵۰ پوند (۲۵۰ کیلوگرم) برسد و تا ۱۵۰ سال عمر کند. آنها بومی جزیره آلدابرا، یکی از جزایر سیشل در شمال شرقی ماداگاسکار در اقیانوس هند هستند.

171913431059811.jpgImage Enlarger

توصیف فیزیکی

لاک لاک‌پشت‌های آلدابرا دارای یک صفحه گردن کوچک است که معمولاً قابل مشاهده است، این ویژگی در سایر گونه‌های لاک‌پشت‌های غول‌پیکر وجود ندارد. نرها یک پلاسترون مقعر (پوسته شکمی) دارند که به جفت گیری کمک می کند. آنها به رنگ خاکستری تیره تا سیاه با لاک بسیار گنبدی و ضخیم هستند. آنها گردن بلندی دارند که به جمع آوری غذا کمک می کند. پاهای عقب آنها استوانه ای و ستونی مانند پاهای فیل است. فلس های ضخیم و اغلب استخوانی آنها را می پوشاند. انگشتان پا کوتاه و با دو مفصل هستند. سر نسبتاً کوچک، نوک تیز و پوشیده از فلس است.

 

اندازه

آلدابراها یکی از بزرگترین لاک پشت های خشکی زی جهان هستند. نرها به طور قابل توجهی بزرگتر از ماده ها هستند و دم های بلندتر و ضخیم تری دارند. طول لاک نر می تواند ۴ فوت (۱.۲۲ متر) و وزن آنها تا ۵۵۰ پوند (۲۵۰ کیلوگرم) باشد. اندازه لاک ماده می تواند ۳ فوت (۹۱ سانتی متر) و وزن آن ۳۵۰ پوند (۱۵۹ کیلوگرم) باشد. یک لاک پشت آلدابرا با وزن ۶۷۲ پوند (۳۰۵ کیلوگرم) بزرگترین لاک پشت آزاد جهان است که تاکنون ثبت شده است. (منظور از آزاد اینه که در طبیعت هست نه باغ وحش)

 

زیستگاه بومی

آنها در جزیره آلدابرا، در شمال شرقی ماداگاسکار در اقیانوس هند یافت می شوند. آنها ظاهراً به جزایر موریس و ریونیون نیز راه پیدا کرده اند.

 

جزیره آلدابرا یک جزیره مرجانی است که سنگ آهکی دندانه دار و سواحل کوچکی دارد و تالاب بزرگی با حاشیخه های پوشیده شده از حرا را در بر می گیرد. لاک پشت ها در زیستگاه هایی مانند درختچه ها، باتلاق حرا و تپه های شنی ساحلی زندگی می کنند. بیشترین تراکم لاک پشت ها در علفزارهایی به نام پلاتین یافت می شود.

171913431066183.jpgImage Enlarger

طول عمر

آنها می توانند به سن بیش از ۱۰۰ سال برسند. اعتقاد بر این است که لاک‌پشت‌ها دارای طولانی‌ترین عمر در بین تمام حیوانات هستند، اگرچه اثبات آن دشوار است، زیرا آنها از دانشمندانی که در حال مطالعه آنها بودند بیشتر عمر کرده‌اند و اطلاعات به صورت مناسبی نگهداری نمی‌شد. لاک پشت های آلدابرا که در باغ وحش ملی اسمیتسونیان به نمایش گذاشته شده اند حدود ۸۰ سال قدمت دارند. این یک حدس است زیرا آنها در بزرگسالی وارد باغ وحش شدند. یک جفت در سال ۱۹۵۶ و دومی در سال ۱۹۷۶ وارد این باغ وحش شدند.

 

غذا/عادات غذایی

این لاک پشت بزرگ ترین حیوان جزیره مرجانی آلدابرا است. این نقش مشابه نقشی است که فیل ها در آفریقا و آسیا ایفا می کند. مانند فیل ها، آنها مصرف کنندگان اصلی پوشش گیاهی هستند و به طور قابل توجهی محل زندگی خود را در برای جستجوی غذا تغییر می دهند. لاک پشت ها برای بدست آوردن برگ های مغذی خود را به درختان و بوته های کوچک می کوبند.

دانه ها بعد از عبور از دستگاه گوارش لاک پشت تبدیل به غذای بسیاری از گونه های دیگر می شوند.

 

لاک پشت های آلدابرا می توانند برای مدت طولانی بدون غذا یا آب بمانند. آنها جستوجوگر و تنوع طلب هستند و عمدتاً از علف ها و گیاهان چوبی تغذیه می کنند. با این حال، آنها گوشت را زمانی که در دسترس باشد می خورند و احتمالاً لاشه لاک پشت های مرده را نیز می خورند.

 

در باغ وحش، لاک پشت های آلدابرا معمولا سه روز در هفته  یونجه می خورند. در تابستان، آنها به محوطه بیرونی دسترسی دارند که در آن علف ها و علف های هرز چرا می کنند. رژیم غذایی آنها با پد کاکتوس، هویج، سیب زمینی شیرین و فهرست های مختلف تکمیل می شود.

171913431062582.jpgImage Enlarger

عادات خواب

این لاک پشت ها برای محافظت از خود در برابر پشه ها در گل غوطه ور می شوند. این لاک پشت های غول پیکر به طور متوسط ​​۱۸ ساعت در روز می خوابند، اگرچه این مقدار در بین افراد این گونه مقداری متفاوت است.

 

رفتار اجتماعی

آلدابراها یکی از گونه های اجتماعی لاک پشت هستند. نرها برای پرورش فرزندان و قلمرو با یکدیگر می جنگند.

 

لاک پشت های آلدابرا به راحتی اهلی می شوند و می توانند در مدت کوتاهی یاد بگیرند که نگهبانان  خود را در باغ وحش شناسایی کنند.

 

تولید مثل و تکثیر

فصل تولید مثل از فوریه تا مه ادامه دارد. ماده ها تخم ها را برای حدود ده هفته حمل می کنند و پس از این مدت تخم ها در زمین دفن می شوند. آنها معمولا ۹ تا ۲۵ تخم به اندازه توپ تنیس میگذارند. به طور معمول، تنها سه تا پنج بچه لاکپشت زنده اغز گودال تخم ها بیرون می آیند. در جمعیت‌های با تراکم بالا، آلدابراهای ماده تنها ممکن است هر چند سال یکبار چهار تا پنج تخم بگذارند، در حالی که در جمعیت‌های کم تراکم ممکن است چندین نوبت در سال بگذارند. دوره جوجه کشی حدود چهار ماه است. ماده ها ممکن است دو بار در یک فصل برای تخم ریزی لانه درست کنند. در جفت گیری، نر صدها یا چند بار لاکش را به ماده می‌کوبد. نر هنگام جفت گیری صدایی عمیق و شیپوری می زند. البته رشد کردن برای زندگی ادامه دارد.

 

منبع:

https://nationalzoo.si.edu/animals/aldabra-tortoise

JDM lover

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: Pooryia
72 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

(SINA) : 2742

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 36488

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7748

نوشته ها: 166685

جدیدترین اعضاء:

yfbvolfu, zzgdpsmq, vpqydefp, mtctkfdj, ftbjfxup, fqodmmen

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3014

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها