آب باران | پارامترها و خواص فیزیکو شیمیایی آب

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
آب باران
۲ شهریور, ۱۴۰۳
۲:۰۴ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 2697
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

Image Enlarger

مسلما برای همه‌ی ما این سوال پیش میاد «که از آب باران می‌تونم برای آکواریوم استفاده کنم یا نه؟» در این تاپیک درباره‌ی تمام بحث‌های پیرامون این پرسش به گفت‌وگو می‌پردازیم. آب باران می‌تونه به عنوان یک منبع طبیعی و مقرون به صرفه برای آکواریوم شما باشه، مانند آنچه که در صنایع مختلف روی می‌دهد، آب باران قبل از افزودن به آکواریوم نیاز به تصفیه دارد. کیفیت آب باران می‌تونه محتوای مواد معدنی کمی باشه و در برابر آلاینده‌های هوا حساس باشه. اگر در محل زندگی شما آلودگی کارخانه‌های مختلف، دود اگزوز خودروها، مواد شیمیایی و سایر آلودگی‌های شهری در هوا جریان داشته باشد، آب باران می‌تواند در حین سقوط آن‌ها را جذب کند. آب بارانی که در پشت‌بوم فرود می‌آید نیز می‌تواند دارای آلودگی‌های متعددی باشد و مواد شیمیایی ناودان را جذب کند، جمع‌آوری و در دسترس بودن آب باران هم مشکل است، اگر در مناطقی با آب‌وهوای خشک زندگی می‌کنید ممکن است آب باران برای همیشه در دسترس شما نباشد، همچنین پس از جمع‌آوری به محلی برای نگهداری از آن نیاز خواهید داشت. جمع‌آوری آب باران به کمک ظرف‌های سفالی بزرگ به طور کلی ایمن است؛ امّا استفاده از آبی که از پشت‌بوم‌های دارای قیر، جمع‌آوری شده از آسفالت یا سایر مواد شیمیایی خطرناک است. ناودان‌ها و لوله‌ها را همیشه تمیز کنید و هر ماه یک‌بار با آب بشویید، فیلتر کردن آب باران هم ایده‌ی جالبیست، می‌توانید یک فیلتر بزرگ با کربن تهیه کنید و در سطلی که آب باران را از ناودان در آب جمع‌آوری کرده‌اید قرار دهید تا مواد شیمیایی همراه آب باران را جذب کند، باید حداقل نیم ساعت در سطل باشد تا آب باران به قدر کافی تصفیه شود. Image Enlarger


اکثر آکواریوم‌داران علاوه‌بر آب لوله‌کشی، از آب باران هم استفاده می‌کنند و آن را با آب لوله‌کشی به همان مقدار مخلوط می‌کنند تا آبی ایده‌آل با سختی کم برای ماهی‌ها بدست بیاید؛ امّا اگر می‌خواهید فقط از آب باران استفاده کنید باید از ماهیانی مانند دیسکس که به آب نرم نیاز دارند استفاده کنید، مخلوط آب باران با آب لوله‌کشی با سختی ۲۰ باعث ایجاد آبی با سختی ۱۰ می‌شود که آبی بسیار ایده‌آل برای سیچلایدهاست. این نکته را به یاد داشته باشید که آب لوله‌کشی برای همه‌ی ماهی‌ها، شریمپ‌ها و گیاهان آکواریومی مناسب نیست، مخصوصا برای میگوهای زنبوری راه‌راه و میگوی ببری. همچنین بسیاری از ماهیان آمریکای جنوبی از تتراها یا سیچلایدها تا دانیوهای آسیایی به آب باران نیاز دارند. علت پوسیدگی بی‌دلیل اغلب گیاهان آکواریومی هم به دلیل نبود آب باران است، تحقیقات نشان داده که ماهی‌ها در آب باران رنگ‌های درخشان‌تری پیدا می‌کنند و علاوه‌بر آن تولیدمثلی بالاتر و موفق‌تری خواهند داشت. آب باران آبی نرم و کمی اسیدی است که می‌تواند جایگزین خوبی برای مخازن شریمپ و برخی از آبزیان باشد؛ امّا مواردی هست که باید رعایت کنید.

Image Enlarger


۱- آلاینده‌های آب باران
آب باران می‌تواند آلاینده‌ها را جذب کند، در مناطقی با آلودگی زیاد ناشی از کارخانه‌ها، دود اگزوز خودروها یا ترافیک هوایی، استفاده از آب باران می‌تواند برای آبزیان مضر باشد. حتی آب بارانی که از ناودان وارد بشکه می‌شود هم می‌تواند حاوی آلودگی‌هایی از فضولات پرندگان تا رسوبات، گردوغبار و گرده‌ی گل‌ها باشد، به همین دلیل تصفیه کردن آب باران در سطل جمع‌آوری شده توسط فیلتر ضروری است.
۲- استفاده از ناودان مناسب
ناودان‌هایی که از فلزاتی مانند مس یا آلومینیوم ساخته شده‌اند و قدیمی هستند دارای یک لایه‌ی اکسید شده می‌باشند که برای آبزیان خطرناک خواهد بود. استفاده از ناودان‌هایی که از پلاستیک ساخته شده‌اند گزینه‌ی بهتری می‌باشد.
۳- انتخاب بشکه برای جمع‌آوری
برای جمع‌آوری آب باران، استفاده از بشکه‌های پلاستیکی ساخته شده برای حمل مواد غذایی بهتر است، در این بشکه‌ها می‌توانید آب باران را برای مدت طولانی و بدون مشکل نگهداری کنید، استفاده از سطل ملات هم مناسب خواهد بود.
۴- اجتناب از آلودگی
با تمیز کردن مداوم بشکه‌ها، پشت‌بام و ناودان می‌توان از آب باران با کیفیت‌تری استفاده کرد، به این ترتیب آلودگی ناشی از رسوبات در بشکه‌ها کاهش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از ورود حشرات آلوده به بشکه، شاید بهتر باشد که نیمی از درب آن را با پارچه‌ی بزرگی بپوشانید، این کار از ورود حیوانات کوچک، حشرات و برگ‌ها به داخل آن جلوگیری می‌کند. هر زمان که بشکه خالی شد می‌توانید با یک فرچه داخل آن را تمیز کنید.
منابع: لینک اوّل، لینک دوّم

  آنچه به مقصد می‌رسد عزم و اراده است، نه تماشا و آرزو.. 🍃  

آکواریوم من

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
52 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

(SINA) : 2697

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 34666

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7745

نوشته ها: 166454

جدیدترین اعضاء:

Your big money sechashans.blogspot.com Nw, Your big money sechashans.blogspot.com IT, Your big money sechashans.blogspot.com dB, Your big money sechashans.blogspot.com Cl, Your big money sechashans.blogspot.com UW, Your big money sechashans.blogspot.com OY

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3014

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها