گربه‌ی وان | شناخت

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
گربه‌ی وان
۹ مهر, ۱۴۰۳
۱۱:۰۷ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 2757
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

Image Enlarger

نام علمی: Felis catus
نام عمومی: گربه‌ی وان
زیستگاه: شهر وان ترکیه، دریاچه‌ی وان، منطقه‌ی آناتولی شرقی
اندازه: ۴۵ سانتی‌متر
وزن: ۸.۲ کیلوگرم
طول عمر: ۱۲ تا ۱۷ سال
تغذیه: پروتئین حیوانی بالا، موش، پرنده، مگس و حشرات

Image Enlarger


شناخت: گربه‌ی وان یکی از نژادهای مشهور گربه‌ی خانگی است که در شهر وان ترکیه به وفور یافت می‌شود، این گربه با جثه‌ی متوسط، رنگ بدنی تماماً سفید، موهای نیمه‌بلند پشمی و چشمان هتروکرومی که یکی سبز و دیگری آبی است دیده می‌شود. این نژاد توسط صلیبیون بازگشته به اروپا به دیگر نقاط این قاره معرفی شد. این گونه با نام گربه‌ی شناگر هم شناخته می‌شود و به خاطر خز ضد آبی که دارد در دریاچه‌ی وان هم شنا می‌کند و عاشق آب‌تنی است. این گربه باعث شهرت جهانی شهر وان ترکیه شده و در صورتی که به خوبی اجتماعی شده باشند، بسیار مهربان‌اند. آن‌ها بدن نیرومندی دارند و تا وزن ۸.۲ کیلوگرم هم می‌رسند.

Image Enlarger


نگهداری: گربه‌های وان بسیار فعال و عاشق پریدن، بازی کردن و بالا رفتن هستند، پیشنهاد می‌شود که پوشش پشمی گربه‌ی وان را هر هفته شانه بزنید. در پاییز و بهار ریزش موی گربه‌ی وان بیشتر می‌شود و نیاز به شانه کردن دارد، پوشش پشمی آن‌ها در زمستان ضخیم‌تر و در فصل گرم نازک‌تر می‌شود، نگهداری از گربه‌ی وان آسان‌تر است به شرطی که اصول اولیه‌ی نگهداری را بلد باشید، گربه‌ی وان عاشق بازی کردن با توپ‌ها و اسباب‌بازی‌های کوچک است. برخلاف سایر گربه‌ها، گربه‌ی وان علاقه‌ی زیادی به بازی در آب دارد و حمام کردن او می‌تواند یک ایده‌ی خوبی باشد، نیازی به حمام روزانه نیست و گربه‌ی وان می‌تواند بدنش را تمیز کند؛ به شرطی که روزی یک‌بار موهای بدنش را شانه کنید، هر هفته باید به دندان‌های او مسواک بزنید تا براق و تیز به نظر برسند، کوتاه کردن ناخن را فراموش نکنید.

Image Enlarger


تغذیه: یکی از ویژگی‌های بارز گربه‌ی وان، شکار آن‌هاست، آن‌ها موش، پرنده، مگس و حشرات داخل و خارج خانه را شکار می‌کنند، آن‌ها هرگز با حیواناتی که در داخل یا خارج خانه زندگی می‌کنند حمله نمی‌کنند. در حالت ایده‌آل، بچه گربه‌ی وان باید ۳ تا ۴ وعده در روز تغذیه شود، گربه‌ی وان به رژیمی سرشار از پروتئین حیوانی بالا، محتوای چربی متوسط و کربوهیدرات کم نیاز دارد، گوشت مهم‌ترین غذایی است که گربه‌ی وان باید بخورد. از آنجا که گربه‌ی وان یک گربه‌ی بزرگ است نباید بیش از حد به او غذا داد، لاغر ماندن او کلید پیشگیری از مشکلات سلامتی است. با دامپزشکی می‌توانید درباره‌ی بهترین غذای موجود برای او مشورت کنید.

Image Enlarger


سازگاری و رفتار: گربه‌ی وان باهوش‌ترین و بازیگوش‌ترین گربه‌ای است که تاکنون دیده شده است، شاید عجیب باشد که گربه بتو‌اند شنا کند؛ امّا این گربه استاد شناگری است. گربه‌ی وان اگر به خوبی تربیت شود مهربان و خانواده‌دوست خواهد بود، نژاد وان از کمیاب‌ترین گونه‌های موجود است که نگهداری از آن نیازمند صبر و حوصله است، این گربه علاقه‌ای به بغل شدن ندارد؛ امّا از نوازش شدن لذت می‌برد. گربه‌ی وان عمدتا سالم می‌ماند و مستعد بیماری نیست، این گربه با رفتار بسیار مهربانانه و اجتماعی خود انتخاب مناسبی برای خانواده‌هایی است که بر رفتار کودکان خود با گربه‌ها نظارت دارند، گربه‌ی وان از شگفت‌انگیزترین گربه‌های موجود در دنیاست.
منابع: لینک اول، لینک دوم
تصاویر گربه‌ی وان:

Image Enlarger

Image Enlarger

Image Enlarger

Image Enlarger

Image Enlarger

  آنچه به مقصد می‌رسد عزم و اراده است، نه تماشا و آرزو.. 🍃  

آکواریوم من

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
109 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
3 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

(SINA) : 2757

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 36820

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7751

نوشته ها: 166707

جدیدترین اعضاء:

Money for you akapokazunafiks.blogspot.no R1, tlfajoke, Bonus for you rasskakbezproblm.blogspot.no 2F, Your big money nozarnovichk.blogspot.no zd, Money for you akapokazunafiks.blogspot.no lg, Bonus for you rasskakbezproblm.blogspot.no 0J

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3014

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها